A legtöbb nyugati ország repertoár-színháza már régen felismerte azt a tényt, hogy gondoskodniuk kell a jövő színházba-járóiról is. A magyarországi kőszínházak sem ringathatják magukat abban a tévhitben, hogy néhány gyermekelőadás elkészítésével „kipipálhatják“ a maguk részéről ezt a feladatot. A sokszor kétséges szakmai körültekintéssel, muszájból létrehozott vasárnapi matinék és az azt követő „valamilyen” színházi nevelési foglalkozások egyébként sem segítik feltétlenül a színházzal elérhető pedagógiai célok megvalósulását és a színházak hosszútávú közönség-igényeinek megteremtését. Ráadásul a gyermekszínházból kinőtt generációk, a tizenévesek, nekik szóló színházi kínálat nélkül nőnek fel, a róluk és nekik írt drámairodalom szegényes és idejétmúlt, kevés a jól megtalált és eltalált hozzá kapcsolódó színházi nevelési foglalkozás. Számukra szinte egyáltalán nem születik előadás, ez a korosztály leszakad a színházi kultúráról, kétséges, miért is keresné a nem számára írt darabok problémáinak értelmezését, az analógiát a saját életével és felnőtt korában miért térne vissza a színházi műfajokhoz.
Alapítványunk a színházpedagógia módszereinek felhasználásával olyan, előadásra szabott programokat készít és tart meg, valamint továbbiak létrehozását tervezi, amelyek elősegítik a színházak és az odalátogató fiatalok közötti tartalmi kapcsolatteremtést és segíti a színházi nevelési célok megvalósítását. Fókuszában valós problémák állnak, melyeket körültekintéssel, valódi odafigyeléssel és többéves, ilyenirányú tapasztalattal rendelkezve dolgozunk fel.
Fontos, hogy a színházpedagógusként csak olyan előadással tudunk együtt gondolkozni, ami valódi értéket és minőséget hordoz.
A foglalkozás fókusza természetesen szorosan kapcsolódik az előadás tartalmához/szellemiségéhez. Ez a fókusz a középiskolás korosztály érdeklődési területeit célozza meg, tanulási fókusza jól behatárolható, értelmezhető és kapcsolódik a középiskolás pedagógiai programokhoz.
Általános menete:
A színházi előadás megkezdése előtt fél órával - a színházpedagógus vezetésével - egy-egy csoport előkészítő foglalkozáson vesz részt, majd az előadást követően mintegy egy-másfél órában beszélgetve, játszva dolgozza fel a látott előadást. A játékélményen keresztül a színházi élmény is elmélyül, sajáttá válik. Az előkészítés és a feldolgozás történhet iskolai keretek között is.
A színházpedagógus a drámapedagógia módszereivel (a drámából vett idézetek, szituációk felelevenítésével, szerepjátékkal, képek bemutatásával és lehetőség szerint a produkcióhoz készült „munkafüzet" segítségével) keresi az előadáshoz kapcsolódó befogadói problémák feloldását.
A program hossza: Előadás + max 90 perc,
Létszám: max 40 fő
Alapítványunk a színházpedagógia módszereinek felhasználásával olyan, előadásra szabott programokat készít és tart meg, valamint továbbiak létrehozását tervezi, amelyek elősegítik a színházak és az odalátogató fiatalok közötti tartalmi kapcsolatteremtést és segíti a színházi nevelési célok megvalósítását. Fókuszában valós problémák állnak, melyeket körültekintéssel, valódi odafigyeléssel és többéves, ilyenirányú tapasztalattal rendelkezve dolgozunk fel.
Fontos, hogy a színházpedagógusként csak olyan előadással tudunk együtt gondolkozni, ami valódi értéket és minőséget hordoz.
A foglalkozás fókusza természetesen szorosan kapcsolódik az előadás tartalmához/szellemiségéhez. Ez a fókusz a középiskolás korosztály érdeklődési területeit célozza meg, tanulási fókusza jól behatárolható, értelmezhető és kapcsolódik a középiskolás pedagógiai programokhoz.
Általános menete:
A színházi előadás megkezdése előtt fél órával - a színházpedagógus vezetésével - egy-egy csoport előkészítő foglalkozáson vesz részt, majd az előadást követően mintegy egy-másfél órában beszélgetve, játszva dolgozza fel a látott előadást. A játékélményen keresztül a színházi élmény is elmélyül, sajáttá válik. Az előkészítés és a feldolgozás történhet iskolai keretek között is.
A színházpedagógus a drámapedagógia módszereivel (a drámából vett idézetek, szituációk felelevenítésével, szerepjátékkal, képek bemutatásával és lehetőség szerint a produkcióhoz készült „munkafüzet" segítségével) keresi az előadáshoz kapcsolódó befogadói problémák feloldását.
A program hossza: Előadás + max 90 perc,
Létszám: max 40 fő
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése